En helt ny app med spennende innhold, produktanbefalinger, enklere søkefunksjoner og integrert AR-teknologi rulles nÃ¥ ut pÃ¥ markedet av Ikea.Â
I følge nyhetssiden Retail Dive skal den nye Ikea-appen, som ikke har fått noe navn ennå, minne noe om den digitale oppslagstavlen Pinterest.
Lanseringen av konseptet vil starte i Frankrike og Nederland, med mÃ¥l om Ã¥ fortsette utrullingen til flere store markeder i løpet av Ã¥ret.Â
Skal bli mer tilgjengelig
Akkurat hvordan appen skal fungere er uklart, men tanken er at det skal bli enda lettere for kunder Ã¥ handle i Ikeas mange varehus med denne.Â
Brukeren skal for eksempel kunne holde appen mot et IKEA-møbel i butikken, for sÃ¥ Ã¥ fÃ¥ informasjon om hvordan det aktuelle produktet hadde sett ut med andre farger og i annet materiale. PÃ¥ den mÃ¥ten skal varer som ikke finnes pÃ¥ lager i den aktuelle butikken kunne ses i appen, hvilket forventes Ã¥ øke salget pÃ¥ nett.Â
- VÃ¥rt mÃ¥l er Ã¥ gjøre IKEA mer tilgjengelig. For Ã¥ gjøre det tilbyr vi nye og unike mÃ¥ter Ã¥ handle IKEAs produkter pÃ¥ - bÃ¥de pÃ¥ nett, avsidesliggende steder og i byene. Det handler om Ã¥ ta IKEA-opplevelsen nærmere flere mennesker i verden, sier en talsperson for IKEA til Retail Dive.Â