Den svenske familiebedriften Indiska selger mote, interiør og tilbehør i indisk stil både i butikk og på nett. Nå vil de øke netthandelen sin og forbedre sin omnikanal med ny sky fra leverandøren SAP.
Butikkjeden har en kundebase på 1,2 millioner medlemmer, men det er bare fem prosent som viser seg å ha testet ut nettbutikken deres. Nå investerer Indiska i en skybasert løsning for netthandel, som skal øke fleksibiliteten og lokke flere kunder.
- I dag kommer ti prosent av vår omsetning fra netthandel, men vi regner med økning til 25 prosent innen de neste tre årene. Vi har også en tydelig strategi for omnikanal, og den nye plattformen gjør at vi kan fortsette å integrere vårt salg online og i butikk, sier administrerende direktør i Indiska, Karin Lindahl i en pressemelding.
Først i Norden
Den nye løsningen SAP Commerce Cloud skal installeres i løpet av november. Indiska er en av de første i Norden til å benytte seg av Commerce Cloud, opplyser SAP i en pressemelding. Skyen skal bidra til at Indiska får en digital plattform og solid base til å fortsette å satse på sin omnikanal.
- Butikkpersonalet synes at det er bra med netthandel. Om en vare er utgått i butikken kan de fortelle kunden at man også kan handle den på nettet. Planen inngår også hjemmeleveranser fra flere butikker og forsøke å lenke sammen butikkene med hverandre. Det innebærer at man kan betale for en vare i butikk og få den levert hjem på døren senere på ettermiddagen, forteller Lindahl.
Ettersom løsningen finnes i sky kan den tilpasses etter behov. Målet for Indiska er å satse på økt salg i alle kanaler.
- Det føles litt umoderne å anvende tradisjonelle løsninger - med sky blir man så mye mer rask og bevegelig. Hittil har vi arbeidet mest med å optimere vår web, men den nye SAP-løsningen gjør at vi får funksjoner vi ikke har hatt tidligere. Nå kan vi ta et helhetsgrep på alt fra innkommende trafikk til det siste steget med logistikk.