I dag bidrar det norske selskapet Boostcom, i følge sin egen undersøkelse, til en omsetningsøkning på en til fire prosent blant sine nord-europeiske kjøpesenterkunder. Det opplyser E24.
Selskapet er blitt en global aktør for digital markedsføring av kjøpesentre, som de merker økende interesse av med tanke på konkurransen fra netthandel. Boostcom hevder de når 30 til 80 prosent av kundene på et kjøpesenter.
- I stedet for å se økt nettsalg som en utfordring kan de dytte grensen for hvor langt de kan gå mot digitalt salg til fordel for leietagerne sine, sier Peter Tronstad, administrerende direktør i Boostcom, til E24.
Idag leverer Boostcom løsninger til 200 kjøpesenterkunder i 16 land, hvor målet nå er å bli enda større. Nærmere bestemt verdensledende.
- Vi som selskap har gjort noe spesielt i Norge, og det er det som nå eksporteres ut av landet. For industrien har det så vidt begynt, og vi tror dette vil sette kjøpesentrene i en ekstremt interessant posisjon for fremtiden.