Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Interiørkjede innførte «reservér og hent i butikk» - økte nettsalget med nesten 100 prosent samme dag

Interiørkjede innførte «reservér og hent i butikk» - økte nettsalget med nesten 100 prosent samme dag
Kai Gulbrandsen, administrerende direktør i Princess, er godt fornøyd med hvordan kjeden har klart å få nett og fysiske butikker til å gjøre hverandre bedre. Foto: Princess
Bjørn Skomakerstuen

For Princess bidrar nettbutikken med å sikre flere kunder og større omsetning.

ANNONSE

Hos Princess ser de ikke på nettbutikken som en fare for de fysiske butikkene, men snarere som en katalysator for å få flere kunder og større omsetning.

Samhandlingen mellom nettbutikken og fysiske butikker gir kundene muligheten til å handle akkurat der de ønsker.

- 76 prosent av kundene som besøker våre fysiske butikker sjekker ut produktene på nett på forhånd. Derfor er det avgjørende for oss å være til stede på nett, sier Kai Gulbrandsen, administrerende direktør i Princess, i en pressemelding.

Lite grep - stor effekt

Etter lanseringen av konseptet «Reservér på nett - hent og betal i butikk», der kundene kan kjøpe eller reservere varer på nett og hente dem i en av kjedens 160 butikker, økte salget på nett med nesten 100 prosent samme dag.

- Samtidig økte også salget i de fysiske butikkene våre. Dette viser at kundene ikke bare vil ha nettkjøpene sine levert hjem, men at de også ønsker andre leveringsalternativer, sier Gulbrandsen.

Nettsalget utgjør omtrent 10 prosent av den årlige omsetningen.

Rundt halvparten av kundene som handler på nett velger å hente i butikk.

Del artikkel: