Fjellsport omsatte i fjor for vel 64 millioner. I år regner nettbutikken med å passere 100 millioner i omsetning.
Nettbutikken vokser raskt og med stadig mer omsetning, 35 000 varer på lager og mer enn 30 ansatte, har selskapet vokst ut sitt både lager- og kontorplass. De ansatte har allerede fått nytt kontor og snart flyttes også lageret som i samme slengen oppgraderes til et robotlager.
- Vi må ha stålkontroll på logistikken og har derfor investert drøye ti millioner kroner i et nytt robotlager. Det skal være oppe og gå før julehandelen setter inn for fullt. Et slikt lager er både plassbesparende og effektivt, sier salgs- og markedssjef Stian M. Larsen til Byavisa Sandefjord.
I juni startet Fjellsport også opp nettbutikken Tindeberg.se i Sverige. Målet er nå å etablere seg som markedsleder i både Norge og Sverige.
- Vi skal ha best utvalg og tilfredsstille kravstore kunder. Vi vet at vi har flinke konkurrenter og derfor må vi hele tiden bli bedre. Vi kommer til å konsentrere oss om Norge og Sverige, og bli den beste friluftsbutikken i de to landene. For å klare det må vi henge med og være skjerpet hele tiden. Kunnskap er alt, sier Stian M. Larsen.
I Norge finnes en rekke nettbutikker som retter seg mot friluftsinteresserte nordmenn, inkludert Outnorth.no, KomplettFritid.no, XXL.no, OsloSportslager.no, Draut.no, Exist.no, Skistar.com, Vpg.no og Gmax.no. I tillegg kommer selskaper som Norrøna, Bergans og Stormberg som alle satser hardt på nett.
Â