Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Jernia-sjef tror tjenester blir en del av fremtidens detaljhandel

Jernia-sjef tror tjenester blir en del av fremtidens detaljhandel
Espen Karlsen, administrerende direktør i Jernia.
Foto: Jernia
therese.karlsrud.haugen

Vil rulle ut samarbeid med formidlingstjenesten Luado i hele Jernia-kjeden.

ANNONSE

For en måneds tid siden gikk kjøkkenutstyr- og jernvarekjeden Jernia og online-tjenesten Luado live med sitt helt nye samarbeid.

Luado er en formidlingstjeneste, der boligeiere kan bestille hjelp til småjobber gjennom deres nettside og app, som ryddehjelp i hagen eller maling av vegger.

Online-tjenesten har blitt svært populær i Oslo-området etter oppstarten i 2017.

Skal tas ut i hele kjeden

Foreløpig kjøres det pilottester av samarbeidet, der kunder kan kjøpe verdikuponger fra Luado i Jernias butikker i Oslo og Bærum.

Planen er å rulle ut konseptet i hele Jernia-kjeden og på Jernia.no.

- Dette er et strategisk viktig og ikke minst spennende samarbeid for oss i Luado. Avtalen tilfører oss en unik distribusjonskraft gjennom ”hylleplass” i Jernias 139 fysiske butikker og ikke minst nettbutikken, og vi ser at det er en god match mellom selskapene på mange områder, sier Jarle Naustvik, med-gründer og daglig leder i Luado, i en pressemelding.

Vinn-vinn-situasjon

Tanken med det nye samarbeidet er at kundene skal kunne kjøpe fysiske varer hos Jernia sammen med tjenester fra Luado, som skal bidra til et enda bedre totalprodukt.

Til Shifter har begge parter omtalt samarbeidet som en vinn-vinn-situasjon.

- Hvor viktig tror du samarbeid mellom tjenester og detaljhandel blir fremover?

- Jeg tror det er viktig for tjenester å være i fysiske butikker, så jeg tror det blir en del av fremtiden. Vi vil hjelpe kunden til og lykkes hjemme, ved at de får velge hva de vil gjøre selv og hva de vil få hjelp til av andre, sier Espen Karlsen, administrerende direktør i Jernia, til eHandel.com.

Del artikkel: