Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Johan Holgerssons 3 råd til norske nettbutikker

Johan Holgerssons 3 råd til norske nettbutikker
Magnus Hjelle

Johan Holgersson er syvende ekspert ut i sommerens artikkelrekke som kommer med 3 konkrete råd til norske netthandelsaktører.

ANNONSE

Vi har bedt jurymedlemmene i Netthandelsprisene som deles ut på Load i september, om å komme med tre konkrete råd hver til norske netthandelsaktører om hva de bør fokusere på.

Seks eksperter har i løpet av sommeren, delt sine råd. Du kan lese alle de gode rådene om netthandel her.

Syvende ut i rekken av eksperter er den svenske netthandelsprofilen Johan Holgersson. 

Johan Holgersson

Med 13 år i logistikk og netthandel har Johan Holgersson arbeidet intensivt med det kommersielle grensesnittet såvel som det innovative. Han har ansvar for marketing og digital forretningsutvikling i Postens største divisjon, netthandel og logistikk. Utover det har han endel oppdrag i startup-scenen. Han er svensk og bor i Stockholm, men med arbeidsplass hovedsakelig i Oslo. Er formann i juryen som deler ut Netthandelsprisene på LOAD.18 den 13. september. 

1) Gjennomføring av kjøpet skal være enkelt

Funksjonaliteten i butikken skal legge til rette for kjøpsmulighet, tilby kjøpshjelp og gjøre gjennomføring av kjøpet enkelt. Det er den funksjonelle grunnen. Dette inkluderer bra bilder, enkelt og intuitivt søk, chat/kundeservice og en god betalingsløsning. 

2) Opplevelsen i sentrum

Deretter må butikkene legge til opplevelsesdimensjonen og aktivere, samt appellere til kundens hjerte. Her ligger design, brukeropplevelse (UX) og navigasjon. 

3) Tiden er over for enslige leveransealternativ

Å bygge en superfunksjonell og opplevelsesfokusert nettbutikk kan lett feile om leveransene ikke møter de ulike behovene mottakeren har fra tid til annen. Tiden er over for da et enkeltstående leveransealternativ ble akseptert av mottakeren når han eller hun skal klikke igjennom kjøpet. Jeg mener at nettbutikker i alle fall bør tilby tre ulike leveransealternativer. Dette for å tilby bekvemmelighet og dermed ta bort terskelen for kjøp og retur. 

Del artikkel: