ANNONSE

Jollyroom har ansatt 220 nye medarbeidere til Black Week

Jollyroom har ansatt 220 nye medarbeidere til Black Week
Jollyroom ansetter 220 nye medarbeidere før årets julehandel.
Foto: Pressebilde: Jollyroom
therese.karlsrud.haugen

Omsatte for over 100 millioner i fjor, nå forventer de en økning på 50 prosent.

ANNONSE

På mandag gikk startskuddet for Jollyrooms Black Week. Samme uke i fjor skal netthandelen ha omsatt for over 100 millioner, og prognosen deres for i år er at de vil vokse med 50 prosent.

Forberedelsene til årets viktigste, og mest intensive salgsperiode, har pågått i 10 måneder allerede, spesielt på logistikksiden. Til tross for at Jollyroom har automatisert store deler av sin logistikkvirksomhet, har de etter kraftige vekst, fortsatt stort behov for nye ansatte, for å kunne håndtere årets høyeste salgspeak.

Fjerde kvartal bli det viktigste

Før årets julehandel har Jollyroom nå ansatt 220 personer innen hovedsakelig kundeservice og lager i Gøteborg. Majoriteten av ansettelsene er midlertidige, for å kunne dekke den økende arbeidsbyrden julehandelen fører med seg. Den totale heltidsstyrken skal imidlertid også ha vokst med 100 stillinger i løpet av året.

- Vi har vokst kraftig hele året, men det er i kvartal fire den virkelige matchen ligger. For å gi virksomheten de nødvendige forutsetninger for å kunne håndtere veksten med kvalitet, har vi i løpet av høsten gjort en rekke investeringer, i blant annet bygninger, nye systemer, og flere flinke medarbeidere, sier Jollyrooms adm.dir. Ole Sauar, i en pressemelding.

- Jollyroomere som rekrutterer jollyroomere

Jollyroom tar seg av all rekruttering selv, og forteller at antallet søkende til selskapet øker eksponentielt, og innen julehandelen skal HR-teamet ha gått gjennom cirka 1800 søknader, gjennomført 700 telefonintervjuer, og truffet 300 kandidater til stillinger innen kundeservice og lager. Flere interne rekrutteringer blant ansvarsrollene skal også ha blitt gjennomført.

- Å ta på seg ansvaret for vårt eget rekrutteringsarbeid, har vært en strategi siden selskapet ble grunnlagt. En person med riktig driv og en løsningsorientert innstilling, er like mye verdt for oss, som erfaring og kompetanse. Derfor tror vi at "jollyroomere som rekrutterer jollyroomere" er en vinnende arbeidsmetode, sier Terese Fernbring, personalsjef hos Jollyroom, i en pressemelding. 

Del artikkel: