I dag rapporterer Jollyroom Group, Nordens stÞrste nÄr det gjelder salg av barne- og babyprodukter pÄ nettet, sine tall for 2018. Omsetningen endte pÄ 1,4 milliarder svenske kroner, tilsvarende 1,3 milliarder norske kroner.
- Vi omsatte for 1011 millioner i 2017 og 1464 millioner i 2018. Den totale veksten for 2018, ender opp pÄ 453 millioner kroner. 2018 ble et fantastisk vekstÄr for selskapet. Det er store tall i en liten bransje. Vi vil takke alle ansatte, kunder og partnere for et fantastisk Är, sier Jollyrooms administrerende direktÞr, Ole Sauar, i en pressemelding.
Resultatet skal pÄ sin side ha landet pÄ rundt 19 millioner svenske kroner, som er en nedgang fra 24,7 millioner kroner Äret fÞr, fremkommer det i Ärsrapporten. For den norske driften alene skal det dog ha endt med et underskudd pÄ 4,9 millioner kroner.
Les ogsÄ: Barnas Hus bikket 500 millioner - Þker pÄ nett og i butikk
Sikter mot 2 milliarder
Jollyroom har dessuten investert rundt én milliard kroner sammen med eiendomsselskapene Castellum og Prologis, i det som skal bli Nordens stÞrste lager for netthandel i Sörred, GÞteborg havn. Tanken er at virksomheten skal flyttes hit i lÞpet av 2019 og 2020, hvor de tilslutt skal ha totalt 77 000 kvadratmeter Ä boltre seg pÄ.
Selskapet har tidligere meddelt til DN at de sikter mot 2 milliarder i Är, men dette mÄlet ser ut til Ä ha blitt noe utsatt.
â Jollyroom har store ambisjoner, og skal allerede i 2021 omsette for 2 milliarder kroner. Den store overgangen til netthandel er i full gang, og kommer til Ă„ pĂ„gĂ„ i flere Ă„r framover. Vi er nummer en online i Norden, og godt posisjonert for overgangen, sier Ole Sauar.
Vil bli nummer Ă©n i Europa
I tillegg har selskapet ogsÄ store europeiske ambisjoner og meddeler at de skal inn i de fleste europeiske landene pÄ sikt.
- VÄrt mÄl er Ä bli nummer en i Euorpa innen e-handel av barne- og babyprodukter. Vi arbeider langsiktig og legger stein pÄ stein. Det handler om Ä ekspandere i et tempo organisasjonen kan hÄndtere, med kvaliteten i behold. Den ekstreme veksten vi har opplevd de siste Ärene, krever sitt, og 2019 er et Är hvor vi har valgt Ä se over organisasjonen, automatiseringsprosesser, systemer og rutiner. PÄ Jollyroom arbeider vi med langsiktige mÄl, avslutter Sauar.
Til E24 forteller selskapet at de ogsÄ planlegger Ä Äpne en fysisk butikk i Oslo i lÞpet av ett Ärs tid.
Les ogsÄ: Derfor er det vanskelig for fysiske leketÞysbutikker Ä konkurrere mot netthandelen