I 2011 la Jula ned nettbutikken sin da de ønsket økt fokus pÃ¥ videre butikkvekst. Men i Ã¥r relanserte de nettbutikken, og kjeden satser nÃ¥ kraftig pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ en sammenkobling mellom nett og kjedens fysiske butikker.Â
Planen er at Julas kunder i nær fremtid skal kunne bestille varer i nettbutikken, for siden å kunne hente dem i en butikk.
Kundevennlighet
- Dette er et viktig strategisk skritt for oss. Men det er langt i fra det siste. Vi kommer til Ã¥ fortsette Ã¥ utvikle vÃ¥r handel for Ã¥ alltid møte kundenes behov pÃ¥ best mulig mÃ¥te - bÃ¥de i varehusene og pÃ¥ nett, sier adminstrerende direktør i Jula, Joakim Frykberg.Â
Click-and-collect-tjensten testes nå i varehusenene, og skal etter hvert lanseres i alle markedene hvor Jula er til stede. Det vil si Norge, Sverige og Polen.
- Det er en el av vår strategi å alltid være der kunden er og å møte kundene på deres vilkår. De som liker å kjøpe på nett og hente det de har kjøpt i butikk nevner ofte to aspekter som er avgjørende for deres valg. Dels fordi de vet at produktet virkelig er på stedet og at de slipper å gå rundt og lete etter det, sier Frykberg.
Milliard-business med overskudd
Jula omsatte i fjor for mer enn seks milliarder svenske kroner og fikk et resultat på nærmere 600 millioner svenske kroner.
Administrerende direktør i Jula Norge, Per Jacobsen, med lang fartstid innen Coop-systemet før han ble fanget opp Jula-eneeieren Karl-Johan Blank, bidro i fjor med nesten to milliarder kroner via de 32 norske butikkene han har åpnet siden 2007.
Per Jacobsen, administrerende direktør i Jula Norge. Foto: Bjørn Skomakerstuen