Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Jula lanserer nye nettsider

Ole Martin N. Evensmo

Jula har fått nye nettsider. De nye nettsidene har responsivt design og er koblet til Virtusize. Noen kjøpsknapper er det derimot ikke mulig å finne.

ANNONSE

Jula avviklet i 2011 sin satsing på postordre og netthandel, for å heller satse på fysiske butikker og kundeklubb. En avgjørelse som selskapet synes å være fornøyde med.

Stengte nettbutikken – kundene strømmer til

– Å ha godt utviklede nettsider er svært viktig for oss. Jula sluttet med postordrehandel i 2011, men kundene utnytter våre digitale kanaler mer enn noen gang, sier Karl-Johan Blank, konsernsjef og hovedeier i en pressemelding.

Det er lagt mye vekt på at kunden enkelt skal kunne forberede varehusbesøket, blant annet med innkjøpslister. Med de nye nettsidene blir det også lettere og tydeligere for kunden å finne frem i det store sortimentet hos Jula. Virtusize er en funksjon som Jula hevder at de er alene om i bransjen. Den hjelper kunden med å illustrere klesstørrelsen visuelt, noe som gjør det lett å se om plaggene passer allerede ved datamaskinen eller mobilen.

– Nå styrker vi vårt digitale nærvær. Julas visjon er å gjøre livet lettere for kunden, og med våre nye, responsive nettsider forenkler vi varehusbesøket, sier Joachim Frykberg, adm.dir. i Jula AB.

– Varehusene er vår salgskanal, men digitalt nærvær er minst like viktig for oss som for utpregede e-handelsforetak. Med våre nye nettsider gir vi kunden nye, gode redskaper i kjøpsprosessen. Vi blir tydeligere, lettere å finne og vi får dessuten mange andre viktige funksjoner. Sammenlagt gir det Jula en unik posisjon på markedet, sier Joachim Frykberg.

For å lette varehusbesøket ytterligere, kan kunden lage varehusspesifikke innkjøpslister med fargekoding. Kunden kan dessuten lagre søkehistorikken med kvitteringer og varenumre. Dessuten utvikles ”Mine sider” for JulaClub-medlemmene.

Del artikkel: