Jula avviklet i 2011 sin satsing på postordre og netthandel, for å heller satse på fysiske butikker og kundeklubb. En avgjørelse som selskapet synes å være fornøyde med.
Stengte nettbutikken – kundene strømmer til
– Å ha godt utviklede nettsider er svært viktig for oss. Jula sluttet med postordrehandel i 2011, men kundene utnytter våre digitale kanaler mer enn noen gang, sier Karl-Johan Blank, konsernsjef og hovedeier i en pressemelding.
Det er lagt mye vekt på at kunden enkelt skal kunne forberede varehusbesøket, blant annet med innkjøpslister. Med de nye nettsidene blir det også lettere og tydeligere for kunden å finne frem i det store sortimentet hos Jula. Virtusize er en funksjon som Jula hevder at de er alene om i bransjen. Den hjelper kunden med å illustrere klesstørrelsen visuelt, noe som gjør det lett å se om plaggene passer allerede ved datamaskinen eller mobilen.
– Nå styrker vi vårt digitale nærvær. Julas visjon er å gjøre livet lettere for kunden, og med våre nye, responsive nettsider forenkler vi varehusbesøket, sier Joachim Frykberg, adm.dir. i Jula AB.
– Varehusene er vår salgskanal, men digitalt nærvær er minst like viktig for oss som for utpregede e-handelsforetak. Med våre nye nettsider gir vi kunden nye, gode redskaper i kjøpsprosessen. Vi blir tydeligere, lettere å finne og vi får dessuten mange andre viktige funksjoner. Sammenlagt gir det Jula en unik posisjon på markedet, sier Joachim Frykberg.
For å lette varehusbesøket ytterligere, kan kunden lage varehusspesifikke innkjøpslister med fargekoding. Kunden kan dessuten lagre søkehistorikken med kvitteringer og varenumre. Dessuten utvikles ”Mine sider” for JulaClub-medlemmene.