Den norske nettstartupen Cakeiteasy.no ble omtalt hos oss for halvannet år siden.
- Jeg var egentlig aldri interessert i baking. Jeg var mer interessert i det forrretningsmessige, sa gründer Marius Sevaldsen da eHandel.com møtte ham på StartupLab i Oslo.
Mye har skjedd siden den gang. Selskapet har siden oppstarten solgt 45 000 kaker via sin nettportal. I fjor omsatte Cake It Easy As for 8 millioner kroner.
I starten av mai i år gikk selskapet også inn i Sverige.
— Da vi lanserte i Sverige hadde vi med oss mye erfaring fra Norge, og det er morsomt å se at det som fungerer her, også fungerer der. Den vellykkede lanseringen i Sverige har virkelig gitt oss blod på tann, og nå forbereder vi oss på å lansere i andre land, sier Sevaldsen til Bakeri.net.
Siden årsskiftet har 16 nye bakerier og 45 nye bakeriutsalg i Norge blitt med i den digitale portalen. Og i Sveriger er nå cirka 50 bakerier med. Målet er å tredoble antallet i Sverige innen nyttår. Det er særlig bedriftsmarkedet som vokser raskt.
— Stadig flere bedrifter oppdager nå kaker som et alternativ til blomster, sjokolade eller vin, når gaver skal sendes ut avdelinger og kunder. Vi har også utviklet en egen kakekalender, som vil sende ut en påminnelse når det er på tide å bestille kake til en bestemt feiring, for eksempel en bursdag på kontoret.