Med lanseringen av Click&Collect og Shop Online in Store tar KappAhl et langt skritt videre på sin digitaliseringsreise.
- Vi integrerer nå alle måter å handle på hos KappAhl. Vår nettbutikk Shop Online og våre fysiske butikker er ikke ulike kanaler, men to deler av det samme KappAhl. Kunden velger selv det som passer - og vi leverer. Og siden Shop Online alltid er påfylt, blir varene heller aldri utsolgt i butikk, sier Charlotte Katz, Head of Digital hos KappAhl, i en pressemelding.
Norge følger i Sveriges fotspor
Etter gode resultater i pilotbutikker lanserer KappAhl handlekonseptene Click&Collect og Shop Online in Store på bred front.
Sveriges 169 butikker lanserte i månedsskiftet, og nå følger Norge og Finland etter.
- Testperioden i sommer ga oss svært positive resultater. Våre butikkansatte gleder seg over å kunne gi enda bedre service og kundene får flere og bedre valgmuligheter når de handler, sier Katz.
90 butikker gjøres mer sømløse
23. oktober lanseres handlekonseptene i KappAhl Norges 90 butikker. Målsetningen på sikt er å introdusere Click&Collect og Shop Online in Store også i KappAhls polske butikker.
Click&Collect og Shop Online in Store er to viktige stasjoner på KappAhls digitaliseringsreise mot en sømløs handleopplevelse basert på kunden og kundens behov, såkalt omnichannel.
Click & Collect gjør at KappAhls kunder kan handle varer på nettet og hente dem i nærmeste butikk kostnadsfritt.
Shop Online in Store gjør at butikkmedarbeiderne kan hjelpe kunden med å bestille varer som er utsolgt eller ikke finnes i det ordinære sortimentet i butikken.
Kunden kan gjennomføre kjøpet og betale direkte i butikken via sin mobiltelefon. Varene leveres deretter til nærmeste butikk eller sendes per post til kunden.