Denne høsten skal Kappahls barnemotekjede Newbie for alvor «ta» England.
I oktober åpnes det for at britene skal kunne netthandle, og nærmere jul åpnes det to sentralt plasserte butikker i London.
- Newbie har vokst i takt med kundenes enorme engasjement. Det er utrolig spennende at vi nå etablerer oss i en av verdens fremste motehovedsteder, sier ansvarlig for Newbie og New Business i Kappahl, Camilla Wernlund.
Newbie påvirket ny butikkstrategi
Og i samme slengen er det klart at Kappahl skal øke omsetningen per butikkvadratmeter med 30-35 prosent innen 2019, sier Danny Feltmann, administrerende direktør i Kappahl, til Bloomberg News.
Den økende netthandelen skal ifølge Feltmann være det som er grunn til at butikkonseptet forandres. Nå er det mindre og mer fleksible butikker - som Newbie - som skal gjøre seg gjeldende.
Suksessen med Newbie har gjort at kleskonsernet med stor K kommer til å lansere flere frittstående varemerker med tid og stunder.