Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Nykommeren Newbie endret Kappahls butikkstrategi

Nykommeren Newbie endret Kappahls butikkstrategi
Newbie har i dag 14 fysiske butikker i Norge, Sverige, Finland og Polen. Nå skal kjeden åpne to butikker og nettbutikk i London.
Bilde: Jonas Eriksson
Kristin Andersson

Newbie vokser og etablerer nettbutikk og to fysiske butikker i Englands hovedstad.

ANNONSE

Denne høsten skal Kappahls barnemotekjede Newbie for alvor «ta» England.

I oktober åpnes det for at britene skal kunne netthandle, og nærmere jul åpnes det to sentralt plasserte butikker i London.

- Newbie har vokst i takt med kundenes enorme engasjement. Det er utrolig spennende at vi nå etablerer oss i en av verdens fremste motehovedsteder, sier ansvarlig for Newbie og New Business i Kappahl, Camilla Wernlund.

Newbie påvirket ny butikkstrategi

Og i samme slengen er det klart at Kappahl skal øke omsetningen per butikkvadratmeter med 30-35 prosent innen 2019, sier Danny Feltmann, administrerende direktør i Kappahl, til Bloomberg News.

Den økende netthandelen skal ifølge Feltmann være det som er grunn til at butikkonseptet forandres. Nå er det mindre og mer fleksible butikker - som Newbie - som skal gjøre seg gjeldende.

Suksessen med Newbie har gjort at kleskonsernet med stor K kommer til å lansere flere frittstående varemerker med tid og stunder.

Del artikkel: