ANNONSE

Kitch'n og Tilbords har åpnet sitt nye netthandelslager på 4000 kvm

Kitch'n og Tilbords har åpnet sitt nye netthandelslager på 4000 kvm
Nå skal Kitch'n og Tilbords sine nye 4000 kvadratmeter i Rogaland fylles fulle av kjøkkenutstyr og interiør.
Foto: Eirik Fuglestad
therese.karlsrud.haugen

Nå går netthandelslederen av.

ANNONSE

I begynnelsen av april skrev vi om samlokaliseringen av lagrene til Kitch'n og Tilbords sine nettbutikker. Nå har det 4000 kvadratmeter store netthandelslageret offisielt åpnet, og blir med dette det største av sitt slag i Rogaland fylke.

Med de nye lokalene skal de to kjedene kunne håndtere en nettbutikkomsetning på opptil 500 millioner kroner, samtidig som det også er store muligheter for utvidelse.

Henter netthandelsleder fra Fargerike

En av de som har fulgt opp prosjektet er netthandelsleder Eirik Fuglestad, som nå går av for å jobbe mer i det han kaller kulissene av selskapene. Som ny netthandelsleder for de to nettbutikkene kommer Andre Sunnevåg Olsen inn fra Fargerike.



Nå som det nye netthandelslageret til Kitch'n og Tilbords står klart går Erik Fuglestad av som netthandelsleder for å jobbe mer i "kulissene".

- Vi skal være i stand til å kunne håndtere en nettbutikkomsetning på over 500 MNOK i disse lokalene. Klart det må gjøres ulike grep for å være i stand til dette, og det vurderes fortløpende om vi skal gå over til ulike typer for automatisering, sier nåværende netthandelsleder, Eirik Fuglestad, til eHandel.com og fortsetter:

- Selv om vi har fått mye større lager så har vi fremdeles kompleksiteten som oppstår når vi selger knuselige varer. Ordrehåndtering av denne type varer er noe av utfordringen til disse butikkene og viktig å arbeide med for å kunne gjøre ordreprosessen mest mulig effektiv. 

Skjeggkre-prosjekt startet ok

Etter tre til fire måneder med hardt arbeid er altså lageret på plass, og Fuglestad ser nå frem til å kunne fokusere mer på sine andre netthandelsprosjekter innen både kjøkkenutstyr, mote, garn og skadedyr.

Les også: Motehus og Strikkemekka omsatte for 93 MNOK - nå lanserer nettgründeren nytt konsept

Det sistnevnte er Motehus- og Strikkemekka-gründerens nyeste satsing og heter Skadedyret.no, med fokus på utstyr til forebygging og fjerning av skadedyr.

- Prosjektet har startet ok. Det er stor konkurranse innenfor dette segmentet, men vi har stor tro på at etterspørsel vil øke etterhvert. Vi har allerede kunder over hele landet. Dette gjelder både privatkunder og bedriftskunder.

- Begynt å ta inn eksterne kunder

Noen nye nettbutikker virker det ikke som det blir foreløpig for Fuglestad, men Logistikksentralen AS, som er hans eget logistikkselskap, er nå i gang med og utvikles videre.

- Jeg tror jeg har nok med det jeg holder på med for øyeblikket. Men innenfor logistikkselskapet jeg driver har vi nå startet med å ta inn eksterne kunder. Dette tror vi kan bli veldig spennende.

Del artikkel: