På bare fire år har kjeden Normal gått fra null til big business.
Fra dyremat til drikkevarer
I den Nille- og Europris-aktige kjeden finner man blant annet hygieneprodukter, husholdningsprodukter, kosmetikk, dyremat, helsekost og drikkevarer som en del av kjedens bredspektrede normalsortiment.
Fra en butikk og under 10 millioner danske kroner i omsetning i 2013, teller kjeden i dag 90 butikker.
Vanvittig vekst
Omsetningen i fjor var på 665 millioner danske kroner.
Det er ifølge danske Børsen en omsetningsvekst på 12 000 prosent - et tall som gjør at finansnettstedet kårer dem til den hurtigst voksende virksomheten fra Midtjylland.
I sommer etablerte Normal sine første butikker utenfor Danmarks grenser. Det skjedde i Norge og Kristiansand.
Bare få måneder senere har kjeden vokst betraktelig og kan i dag skilte med syv butikker på norsk jord, og «flere er på vei», skriver Normal i en e-post til eHandel.com.
Dansk hovedeier
Normal-kjedens største eier er Bestseller-eier og serieinvestor Anders Holch Povlsen.
Han er også tungt inne på eiersiden i Klarna, Zalando og Asos.