Norwegian Outlet begynte med merkervareutsalg på Vestby. Dette ble en så stor suksess at utenlandske aktører fikk opp øynene. I fjor høst ble eiendommen solgt til britiske Via Outlet.
Senere Ã¥pnet outlet-konseptet i Stavanger i 2016, noe som ga en høyere omsetning per kvadratmeter enn Vestby etter første driftsÃ¥r.Â
Norwegian Outlet var blant de første til å innføre Black Friday i Norge i 2010 og har i motsetning til andre fysiske klesbutikker ikke blitt marginalisert på grunn av netthandelen. Suksessoppskriften har vært lave priser på kjente merkevarer, kombinert med ulike arrangementer og aktiviteter.
NÃ¥ ser Norwegian Outlet etter eiendommer i Trondheim- og BergensomrÃ¥det ifølge en pressemelding. Â
– NÃ¥ skal trønderne og bergenserne fÃ¥ lov til Ã¥ bli med pÃ¥ moroa, bare vi finner de rette eiendommene, som helst mÃ¥ ligge langs en hovedfartssÃ¥re, og ikke for langt unna gode kundegrunnlag og gjerne i nærheten av andre turistattraksjoner. Â
Målet om å vokse ytterligere fremheves som en av flere grunner til at disse områdene i Norge er av strategisk viktighet.
– Rogaland, Hordaland og Trøndelag er alle store og viktige marked som skal sørge for at vi vokser ytterligere og kan tilby flere kunder unike shoppingopplevelser, sier administrerende direktør Einar Sørland i Norwegian Outlet Operation