Joel Falck og Anton Malmberg som snekret sammen hjemmesider på gymnaset startet aldri som planlagt på handelshøyskolen.
I stedet startet de for drøyt tre år siden nettbutikken KitchenTime - som i fjor omsatte for rundt 100 millioner svenske kroner og er til stede i både Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Omtrent 15 prosent av omsetningen kommer fra norske kunder.
Fortsetter fremveksten
Nå er de klare for å ta et nytt steg med etableringen av et nytt Autostore-lager på 5000 kvadratmeter i Eskilstuna.
Totalt skal de bruke 28 millioner norske kroner på å bli enda bedre på lager- og logistikkbiten.
Det er norske Element Logic som skal levere AutoStore-innretningen og WMS til hele lageret.
Slik er det planlagt at deler av det nye lageret blir seende ut.
- For oss er dette en veldig stor satsning, skriver Falck i en e-post Netthandel.no.
Kompanjong og medgründer Malmberg sier at de med denne investeringen tredobler kapasiteten, samtidig som de øker effektiviteten og skaper gode forutsetninger for videre vekst og bedre lønnsomhet.
Verdane og engel i ryggen
I oktober i fjor kjøpte KitchenTime den svenske møbel- og interiørnettbutikken Confident Living.
Falck og Malmberg sitter på 47 prosent av aksjene i selskapet, mens de største eksterne investorene er engelen Lars-Göran Ahlberger med 18 prosent og Verdane med 12 prosent.
Det nordiske investeringsselskapet Verdane er blant de største aktørene innen nettbutikkinvesteringer i vår del av verden.
(Foto: KitchenTime)