I 2017 gikk det fargesprakende selskapet Moods of Norway konkurs. Siden den tid har en gjeng ledende ansatte fra det tidligere selskapet kjøpt opp konkursboet og relansert til en ny merkevare, ved navn Moods.
- Vi bestemte oss for å gjøre noe mange så på som ukonvensjonelt. Vi kjøpte tilbake firmaet vårt og bestemte oss for å gjøre en helomvending, sier daglig leder Gunn Heidi Lilleengen, i en pressemelding.
Lilleengen har lang erfaring fra Moods of Norway, som driftssjef, butikksjef og regionsjef.
Holder på kjerneverdiene
Moods er et herremerke, som sikter mot et mer stilrent og mindre logobasert preg på klærne enn hva det gamle Moods of Norway gjorde. Kjerneverdiene skal dog bevares.
I dag 22.mars åpnes dørene til den første Moods-butikken i Grensen 13 i Oslo, samt den tilhørende nettbutikken Moods.no. Neste uke er planen å også åpne en totaloppusset butikk i Stryn, i Moods of Norway sine gamle lokaler.
- Vi gleder oss enormt til å få vise frem Moods for det norske folk. Når vi valgte å satse videre ville vi ta med oss de stemningene og verdiene som Moods of Norway representerte som uhøytidelighet, individualitet og komfort, derav navnet Moods. Det er også noe vi har blitt kalt på folkemunn relativt lenge.
Skal selge gjennom Brandstad
I tillegg til Moods egne butikker og netthandel, vil et utvalg av produkter også være tilgjengelig via Brandstad, som eies av samme selskap. Nå håper Moods på å skape stemning og historier med sitt splitter nye merke.
- Vi fokuserer nå heller ikke bare på stemninger fra Norge, men henter inspirasjon fra internasjonale trender og impulser. Fokuset vårt er å kommunisere kolleksjonen i en stemning, og i en setting, hvor kunden skal bli inspirert til å ville delta og skape. Til å gjøre plaggene til sine egne. Vi er en liten gjeng med en stor drøm.