Betalingsselskapet Klarna lanserer i dag en global plattform for kundeautentisering. Med plattformen skal multinasjonale og nasjonale virksomheter, som nettbutikker og banker, kunne tilby kundene sine en enkel og personlig kundeautentiseringsopplevelse.Â
Plattformen er en samlingstjeneste av både lokale og globale autentiseringsløsninger, som engangspassord via SMS, e-post samt lokale alternativ som Bank-ID i Norge og Klarnas egenutviklede globale løsninger som bankinnlogging.
Bedre brukeropplevelser
Dette skal gjøres med en enkel engangsintegrasjon, og er helt uavhengig av hvilket marked virksomhetens kunde befinner seg i.
- Hos Klarna har vi hele tiden et nådeløst fokus på kundeopplevelsen. Sikkerhet er ikke noen unnskyldning for en dårlig kundeopplevelse, og vi vet at kundene ikke aksepterer dette. Ved å tilby en autentiseringsplattform som gjør friksjonen minimal, som gir en personlig opplevelse og ikke går utover kundereisen, gjør vi det enklere for kunden samtidig som virksomheten får en konkurransefordel, sier Nir Aravot, produktansvarlig i Klarna, i en pressemelding.
Automatiske oppdateringer
Virksomheter skal med dette kunne sørge for at kundens opplysninger oppbevares sikkert, uten at det gÃ¥r pÃ¥ bekostning av brukeropplevelsen. Samtidig slipper virksomhetene selv Ã¥ vedlikeholde systemet, da Klarna vil stÃ¥ for dette.Â
- Å ta vare pÃ¥ tilliten mellom virksomhet og kunde pÃ¥ nett er en viktig forutsetning for at netthandelen skal kunne nÃ¥ sitt fulle potensiale, sier Leah Farmer, Vice President i produkt Klarna, i en pressemelding.Â