Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Klarna-sjef bytter beite - klar for nye utfordringer i 24Nettbutikk

Klarna-sjef bytter beite - klar for nye utfordringer i 24Nettbutikk
Netthandel

Tidligere landsjef for Klarna Norge, Fredrik Green (41), overtar som administrerende direktør hos nettbutikkleverandøren 24Nettbutikk.

ANNONSE

24Nettbutikk har vokst raskt og har økt staben fra 9 til 21 ansatte så langt i år, blant annet gjennom nyopprettede avdelinger i Oslo og Gdansk i Polen, skriver 24Nettbutikk i en pressemelding.

- Jeg er svært tilfreds med at Fredrik har takket ja til å overta rollen som administrerende direktør i 24Nettbutikk. Fredrik Green har bred ledererfaring fra suksessfulle teknologi- og medieselskap og kjenner i tillegg netthandelsmarkedet svært godt. Det føles derfor helt trygt å gi han hovedansvaret for selskapets internasjonale ekspansjon, sier avtroppende daglig leder og styreleder Robert Zwarg (til høyre på bildet).

Zwarg blir nå selskapets produktdirektør (CPO) og skal primært fokusere på produktutvikling i tillegg til å lede selskapets kontor på Rørvik.

Globale ambisjoner

Den nye sjefen gleder seg til å komme ordentlig i gang med å videreutvikle nettbutikk-tjenesten.

- Jeg er imponert over hva selskapet har fått til så langt i det norske markedet, og jeg har klokkertro på strategien selskapet har lagt for videre ekspansjon. Vi har en ambisjon om å vokse globalt. Min oppgave blir å levere et suverent produkt som sikrer at våre kunder lykkes med sin netthandelssatsning og kan vokse sammen med oss, og her vil dere se mange spennende lanseringer i tiden fremover, sier Green.

Rutinert svenske

Fredrik Green er opprinnelig fra Sverige og har vært leder for Klarna i Norge siden 2013.

Under hans ledelse har Klarna økt omsetningen kraftig i det norske markedet.

Han har jobbet med onlinebasert virksomhet gjennom hele sin karriere og var i 1999 med å starte medienettverket 24/7 Real Media sin avdeling i Norge.

Derfra gikk han inn i Telenor Media-selskapet ABC Startsiden, hvor han overtok ansvaret for salgsavdelingen og bygget den opp til et team på 20 personer, og med en vekst i årlig omsetning fra nesten ni millioner til rundt 150 millioner kroner.

Del artikkel: