Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Klarna skal hylle norsk mote med eget arrangement

Klarna skal hylle norsk mote med eget arrangement
Thomas Elvestad, Markedsdirektør i Klarna Norge.
Foto: Klarna Norge
therese.karlsrud.haugen

Samarbeider med 4500 norske nettbutikker innen mote-, skjønnhet- og livstilssegmentet.

ANNONSE

For å rette fokus på norsk mote og design inviterer betalingsgiganten Klarna nå til et moteevent på Sentralen i Oslo 8.mars. 

Selskapet som spesialiserer seg på betalingsløsninger over nett, vil med arrangementet hylle motebransjen de samarbeider så godt med. 

- En stor del av de 4500 norske nettbutikkene Klarna samarbeider med tilhører mote-, skjønnhet- og livsstilsegmentet. Det føles derfor riktig og naturlig å sette fokus på noen av de mest spennende designerne som finnes i Norge, sier markedsdirektør i Klarna, Thomas Elvestad, i en pressemelding. 

Med på laget har Klarna fått med seg motenettstedet Melk & Honning samt produksjonsbyrået 8392.  

- Vil lage et smoooth event

Klarnas betalingsløsninger benyttes i dag av motebutikker som for eksempel Høyer, Holzweiler, Follestad, Ferner Jacobsen, Stress, YME og Session samt en haug med andre klesbutikker på nett. 

- Med plattformen Smoooth Runway ønsker vi å gi utvalgte norske designere en scene for å vise frem sine siste kolleksjoner for et bredt publikum. Vi vil lage et smoooth event som hyller norsk mote og bransjen generelt, sier Elvestad.

Anne Karine Thorbjørnsen, Michael Olestad og HaiKW/ er designere som skal få vise frem sine kommende kolleksjoner under arrangementet på Sentralen. 

Prøv klærne hjemme før du betaler

Netthandel har økt tilgjengeligheten til alle verdens produkter. Samtidig utvikler Klarna stadig nye betalingsløsninger for å forenkle handelen ytterligere.

Deres tjeneste der klær kan bestilles hjem og prøves før kunden betaler har blitt populært, og gangner både forbrukerne og norske designere. 

Terskelen for å handle på nett blir lavere, og interessen for lokal mote i Norge blir stadig mer spredd på denne måten. Også til de som ikke bor i storbyene. 

- Alle som ikke bor i nærheten av en butikk som fører norsk eller internasjonal mote kan med denne tjenesten bestille moteklær fra anerkjente designere på nett og kan prøve klærne hjemme før de betaler. Det er med på å spre interessen for mote rundt i Norge og er positivt for norske designere som får et langt større nedslagsfelt, sier Elvestad.

Del artikkel: