Det skriver Dagens Næringsliv.
Under et møte med dagligvareleverandørene i Tønsberg denne uken gjorde han det klart at et Rema-oppkjøp ikke er særlig aktuelt.
Munthe-Kaas, en av totalt 10 gründere bak nettmat-lokomotivet Kolonial.no, ser en fremtidig børsnotering som mer naturlig enn et oppkjøp.
LES OGSÅ: Meny er først ute med mat på nett
Årets veiviser
Tidligere i år ble det klart at Rema kjøpte 10 prosent av Kolonial, som i høst ble tildelt prisen «Årets veiviser» under netthandelskonferansen LOAD.16.
Selv om Kolonial har et innkjøpssamarbeid med Rema, og således er kjedens forlengede arm inn i markedet for dagligvarer på nett, avviser gründeren at det er inngått noe varig ekteskap med Rema.
Munthe-Kaas sier til avisen at dette er et samarbeid, og at Rema bare eier 10 prosent, og at det ikke er lagt noe løp for videre oppkjøp.
LES OGSÅ: Selvkjørende hentepunkt kan bli fremtidens løsning for Kolonial.no
Nett er som skapt for varetesting
I tillegg til dette benyttet han også anledningen til å snakke om nettets fortreffelighet i prøvesammenheng.
Kolonial-sjefen tror nemlig at mange nylanseringer av produkter, som ofte mislykkes etter kort tid i butikkene, med fordel kunne vært testet ut på nettet før en full lansering.
- På nett er det mulig å teste i liten skala og eksperimentere med prispunkt, sier han til avisen.
(Foto: Kolonial.no)