- Vi Þnsker Ä ta del i utviklingen av nye bestillings- og leveringslÞsninger for dagligvarer, og gÄr derfor inn i et samarbeid om leveranse av varer til Kolonial.no, sier Rema-sjef Ole Robert Reitan til Aftenposten.
Avtalen gir Kolonial.no tilgang til varemerker som REMA 1000 eier eller har eksklusiv bruksrett til.
- Ja, dette blir Remas nettsatsing nĂ„. Vi bidrar med egne merkevarer og innkjĂžpsbetingelser, og sĂ„ vil grĂŒnderne stĂ„ pĂ„ med blod, svette og tĂ„rer, sier Remas prosjektdirektĂžr Jacob Tveraabak.
Kolonial.no har i dag tre hentepunkter i Oslo-omrÄdet. NÄ utvider de til 11 hentesteder i Oslo-omrÄdet og mer enn dobler kapasiteten til hjemlevering. Nettbutikken har allerede en avtale med Statoil Fuel & Retail, og de har nÄ ogsÄ inngÄtt en avtale med bÄde Shell og Shell 7-Eleven.
- Det er ingen hemmelighet at Shell 7-Eleven er en del av Reitangruppen og at vi hÄper pÄ enda flere hentepunkter i tiden fremover, sier Karl Munthe-Kaas som avslÞrer at han drÞmmer om utlevering i alle Shell-stasjonene i Oslo-omrÄdet, hvilket betyr vel 30 leveringingspunkter. Kanskje ikke helt urealistisk fordi Kolonial.no fÄr bruke de eksisterende lager- og kjÞlerommene til Shell og slipper dermed ogsÄ Ä ansette egne folk, for bensinstasjonens ansatte kan levere ut maten.
- Dette er en viktig milepĂŠl for bransjen og kan endre det norske dagligvaremarkedet, sier dagligvareekspert og partner Erik Fagerlid i PA Consulting.
Ingen av de andre matvarekjedene vil si noe om sine planer til Aftenposten, men det er en kjent sak at per i dag domineres matvarebransjen pÄ nett av en rekke mindre selskaper:
Disse selger mat og drikke pÄ nett
(Foto: Kolonial.no)