ANNONSE

Lanserer egen betalingsløsning - ønsker bedre kontroll over egne kunder

Lanserer egen betalingsløsning - ønsker bedre kontroll over egne kunder
Ole Martin N. Evensmo

Komplett ønsker å ta større kontroll over egen kundedatabase og utfordrer nå de store betalingsaktørene med sin egen betalingsløsning.

ANNONSE

I 2014 lanserte det svenske netthandelsselskapet CDON Group sin egen betalingsløsning og - døpte året etter om selskapet til Qliro Group, oppkalt etter den nye betalingsløsningen Qliro. Betalingsløsningen er i dag én av Qliro-konsernets tre satsingområder, sammen med deres satsing på markedsplassen CDON og motebutikken Nelly.com.

Nå følger Komplett etter.

Deres nye betalingsløsning KomPay har allerede vært i drift i en tid, men nå varsler Komplett Group at de kjører på for fullt. Målet er ifølge en pressemelding å "ta større kontroll over egne kunder og utfordre de store, etablerte betalingsaktørene."

- Vi ønsker å gi kundene smarte og relevante betalingsalternativer for å sikre en rask og sømløs kundereise. Gjennom vår egen kasse og ID-løsning KomPay, blir handleprosessen mer tilpasset den enkelte kunde, sier Live Haukvik, daglig leder for Kompletts nettbutikker i Norden i en pressemelding.

Ikke overraskende er det Komplett Bank som er finansiell partner i KomPay. Komplett Bank er i dag deleid av Canica som også eier Komplett Group. Partnerskapet innebærer at kunder som velger faktura, betalingsutsettelse eller delbetaling, vi ha videre betalingsdialog med Komplett Bank. Løsningen inkluderer som de fleste andre betalingsløsninger på markedet, også kortbetaling.

- Vi erfarer at faktura på ingen måte er død, og at en god del kunder ønsker dette betalingsalternativet. Vårt fokus er at betalingen skal oppleves rask og enkel. For kort tid siden lanserte Komplett ettklikkskjøp. Det betyr at kundene kun trenger å trykke et klikk for å kjøpe et produkt. I tillegg er fokus på sikre løsninger helt avgjørende. Vi tror mange kunder synes det er betryggende at kundedataene tilhører et norsk selskap. I flere år har vi jobbet med å utvikle vårt eget sikkerhetsfilter for å beskytte kundedataene, sier Haukvik.

Del artikkel: