Nettbutikken Blush.no som i hovedsak selger sminke, hudpleieprodukter og andre skjønnhets- og velværeprodukter, utvider sin satsing og åpner frisørsalong i Sandefjord. Målet er å gi kundene det beste av to verdener.
- Frisører har en sentral rolle i valg av skjønnhetsprodukter. Vi ønsker å kombinere det beste av to verdener og ikke minst gi kundene et mer helhetlig tilbud med “hud, hår, parfymeri og nettbutikk” samlet. Dette er en unik mulighet for oss til å øke synligheten til Blush.no, sier Lene Iren Oen som er daglig leder i Blush.no i en pressemelding.
I den nye frisørsalgen vil det være Blush.no-priser på produktene som selges, altså lavere priser enn hos vanlige frisørsalonger. Av de totalt 7000 produktene som finnes i Blush sitt sortiment, vil 20 prosent finnes i frisørsalongen.
- Det vil være nettbrett tilgjengelig i salongen så kundene kan dra nytte av spennende kampanjer og bestille på Blush.no mens håret klippes. Kundene får produktene sendt hjem eller kan hente disse i salongen dagen etter, sier Oen.
Etableringen skjer gjennom at Blush.no har kjøpt majoriteten av aksjene (52 prosent) i den tradisjonsrike frisørsalongen Jonas Frisører i Sandefjord.
- De dyktige frisørene og kompetansen som Jonas Frisører er kjent for skal bestå, og sammen kommer vi til å utvikle et nytt konsept der hudpleier og parfymeri med utvalgte produkter fra Blush.no inngår, sier Oen.
Oppkjøpet i Sandefjord er et pilotprosjekt. Målet er at selskapet i løpet av 2014 skal åpne flere frisørsalonger i blant annet Oslo, og senere i andre norske byer.
Dette er ikke første gangen Komplett Group satser på fysisk tilstedeværelse. Selskapet har allerede et showroom i Oslo sentrum for deres nettbutikk Komplett.no. De eier også Webhallen som har fysiske butikker i både Sverige og Danmark.
(Foto: Komplett Group)