Logoskiftet gjelder også for Komplett sine nettbutikker i Sverige og Danmark og for morselskapet Komplett Group. Komplett Group har de siste årene økt bredden i sitt vareutvalg, noe den nye logoen skal avspeile.
- Profilen bygger opp og favner om de nye områdene vi har gått inn i. Den gamle datamaskinen byttes derfor nå ut med en logo som illustrerer at pakkene vi sender ut, er fylt opp av mange ulike produkter, sier Ole Vinje, konsernsjef i Komplett Group i en pressemelding.
- I tillegg til å tilby flere produktkategorier i Komplett-butikkene, går vi inn i nye bransjer som forsikring og bank, sier Vinje om deres nye konsepter Komplettforsikring.no og Komplett Bank som også får ny logo.
Ikonet foran navnet i logoen er en eske som kan fylles med fysiske produkter og nye type tjenester. Esken er et viktig symbol for Komplett som årlig sender ut nærmere 2 millioner ordre fra lageret i Sandefjord til sine kunder i hele Skandinavia. Ikonet symboliserer også bokstaven K for Komplett.
- Vi skal være en komplett leverandør og tilby våre kunder komplette løsninger som gjør hverdagen enklere. Vi har vært opptatt av at kundene skal kjenne oss igjen, og den nye profilen er en evolusjon, og ikke en revolusjon, sier Vinje.
Logoen til Komplett.no har dermed forandret seg mye siden oppstarten:
Slik ser den nye logoen til konsernet ut: