Komplett åpnet for noen år tilbake opp for at eksterne aktører kunne selge produkter gjennom deres markedsplass. Nå meddeler de at samarbeidene avsluttes med alle eksterne partnere, da handleopplevelsen skal ha blitt svekket.
- Ambisjonen da vi lanserte Komplett Markedsplass var å tilby kundene et større utvalg av produkter på vår plattform med Komplett-kvalitet fra A – Å. Kundene har gitt oss tilbakemelding på at handleopplevelsen ikke har vært god nok.
Lange leveranser
Mye av grunnen skal ha vært at de ulike lagerlokasjonene har skapt mindre effektivitet i leveransene.
- Som et eksempel er Komplett kjent for raske og gode leveranser fra vårt lager i Sandefjord. Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group.
12 medarbeidere berørt
Komplett Markedsplass ble lansert i juli 2017 og over 100 partnere er integrert i plattformen. Avtalen med de eksterne partnerne blir sagt opp. Totalt 12 medarbeidere blir berørt av endringen.
- Nå kommer vi til å fokusere sterkt på Komplett i Norge samtidig som vi ønsker å utvikle Markedsplassen i ny form. Vi vil forsøke å finne gode løsninger for medarbeiderne det gjelder, men vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser. Det beklager vi sterkt, sier Olaussen.