Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 10 nettbutikker, og hadde i 2017 en samlet omsetning pÃ¥ 8,1 milliarder norske kroner. De satser stadig pÃ¥ flere omrÃ¥der og lykkes. Denne gangen er det Komplett Mobil som vokser.Â
Komplett mobil har nylig passert 65 000 kunder. Med dette blir de mobiloperatøren uten eget nett med flest kunder.Â
Et av Komplett Groups tilskudd i forsøket pÃ¥ Ã¥ bli Nordens svar pÃ¥ Amazon er Komplett Mobil som ble etablert i 2016. Mobilselskapet har gjort det bra i forbrukertester samt markert seg i debatten om konkurransen i mobilmarkedet.Â
Konkurransedyktige
Leder for Komplett Mobil, Haakon Dyrnes forteller at gode abonnementer tilpasset kundenes bruk og behov, engasjement pÃ¥ vegne av mobilmarkedet og kreativitet er nøkkelen.Â
- For Komplett Mobil er det selvsagt viktig at vi klarer Ã¥ opprettholde vekst og stadig fÃ¥ nye kunder, sÃ¥ dette gleder vi oss over. Kundetilstrømningen viser at vi har svært konkurransedyktige abonnement, og vi har som eneste aktør inkludert bruk i populære ferieland ogsÃ¥ utenfor EU. Dette har blitt tatt veldig godt i mot av vÃ¥re kunder, sier Dyrnes i en pressemelding.Â
Ny reguleringÂ
Markedet for salg av mobilabonnement domineres av mobilselskapene Telia og Telenor, og det er vanskelig å bygge seg opp en stor nok kundemasse til å danke ut disse. Likevel har Dyrnes håp for fremtiden.
- Vi opplever at myndighetene langt pÃ¥ vei har forstÃ¥tt at mangelen pÃ¥ konkurranse i markedet er reell, og at det tas grep deretter gjennom utforming av ny regulering i 2019. Om denne nye reguleringen gir ønsket effekt, vil det bli enklere for de smÃ¥ aktørene Ã¥ lansere flere nye og bedre tilbud til det beste for norske forbrukere, sier Dyrnes.Â