Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Komplett Mobil er største mobilselskap uten eget nett

Komplett Mobil er største mobilselskap uten eget nett
Komplett Mobil har tro på fremtiden.
Foto: Komplett Group
therese.karlsrud.haugen

Komplett Group sitt eget mobilselskap Komplett Mobil har nå blitt størst av mobilselskapene uten eget nett.

ANNONSE

Komplett Group er Nordens største netthandelsaktør med totalt 10 nettbutikker, og hadde i 2017 en samlet omsetning på 8,1 milliarder norske kroner. De satser stadig på flere områder og lykkes. Denne gangen er det Komplett Mobil som vokser. 

Komplett mobil har nylig passert 65 000 kunder. Med dette blir de mobiloperatøren uten eget nett med flest kunder. 

Et av Komplett Groups tilskudd i forsøket på å bli Nordens svar på Amazon er Komplett Mobil som ble etablert i 2016. Mobilselskapet har gjort det bra i forbrukertester samt markert seg i debatten om konkurransen i mobilmarkedet. 

Konkurransedyktige

Leder for Komplett Mobil, Haakon Dyrnes forteller at gode abonnementer tilpasset kundenes bruk og behov, engasjement på vegne av mobilmarkedet og kreativitet er nøkkelen. 

- For Komplett Mobil er det selvsagt viktig at vi klarer å opprettholde vekst og stadig få nye kunder, så dette gleder vi oss over. Kundetilstrømningen viser at vi har svært konkurransedyktige abonnement, og vi har som eneste aktør inkludert bruk i populære ferieland også utenfor EU. Dette har blitt tatt veldig godt i mot av våre kunder, sier Dyrnes i en pressemelding. 

Ny regulering 

Markedet for salg av mobilabonnement domineres av mobilselskapene Telia og Telenor, og det er vanskelig å bygge seg opp en stor nok kundemasse til å danke ut disse. Likevel har Dyrnes håp for fremtiden.

- Vi opplever at myndighetene langt på vei har forstått at mangelen på konkurranse i markedet er reell, og at det tas grep deretter gjennom utforming av ny regulering i 2019. Om denne nye reguleringen gir ønsket effekt, vil det bli enklere for de små aktørene å lansere flere nye og bedre tilbud til det beste for norske forbrukere, sier Dyrnes. 

Del artikkel: