Over lengre tid har Komplett.no stått for mediestrategien sin selv, da de har klart seg uten hjelp fra eksterne mediebyråer. Nå virker det dog som at netthandelen ser behovet for noe bistand likevel.
I følge Kampanje har Komplett inngått nye samarbeid med både mediebyrået Starcom og reklamebyrået Anorak.
- Starcoms sterke mediekompetanse vil sammen med vår inhouse performance-avdeling være et solid grunnlag for veien videre. Vi er i en bransje som krever at vi snur oss raskt og dette viser Starcom at de kan. Vi er trygge på at vi har valgt den beste partneren på mediestrategi og gleder oss til å bygge merkevaren videre med Starcom, sier Karin Berg, direktør i Komplett B2C-avdeling, til Kampanje.no.
Råd og bistand
Starcom skal hjelpe til med mediestrategi og kjøp, mens Anorak skal stå for reklame-delen. Dette skal i følge Kampanje rigge selskapet for videre vekst.
- Bakgrunnen er at vi skal ut med en ny type massekommunikasjon, som vi ikke har gjort de seneste årene. Derfor tar vi kontakt med de som er best på dette, for å få råd og bistand. Men vi er fortsatt opptatt av å bygge interne kompetanse og vårt online performance-team fortsetter å håndtere all digital markedsføring for nettbutikken, sier Berg.