Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Kutter arealet fra 8000 til 342 kvadratmeter med nytt omnikanalkonsept

Kutter arealet fra 8000 til 342 kvadratmeter med nytt omnikanalkonsept
(Illustrasjon: MQ)
Netthandel

Kleskjeden regnes som et av Nordens fremste omnikanal-konsepter. Nå lanserer de sin første online flagship store.

ANNONSE

MQ regnes av mange som en av Nordens fremste omnikanal-konsepter. Selv omtaler MQ det nye flaggskipet som den første butikken der kjeden syr sammen den moderne butikken med den digitale verden.

- Vårt nye onlinekonsept gjør det mulig å handle direkte via storskjerm eller nettbrett i butikk. I vårt integrerte omnihjørne får kunden også mulighet til å for eksempel klemme og kjenne på noen av våre webeksklusive moteplagg, som kommer å oppdateres i sammenheng med hver nye kampanje. Vår fysiske butikk i Norrlandsgatan er bare 342 kvadratmeter, men gjennom vårt nye onlinekonsept kan vi nå – direkte i butikken – tilby hele vårt sortiment med tusentalls moteplagg som ellers ville oppta 8000 kvadratmeter, sier MQs Omnichannel- og markedssjef Jens Axelsson i en pressemelding.

Det var 25. november at den svenske kleskjeden MQ åpnet sin første online flagship store. Den ble åpnet på Norrlandsgatan 10 i Stockholm. Ifølge MQ vil omnikanal-konseptet bli implementert i resten av MQ-kjeden utover våren.

MQ eies av MQ Holding AB som også eier kleskjeden Joy. MQ har sitt hovedkontor og majoriteten av sine butikker i Norge, men har også en håndfull butikker i Norge.

Del artikkel: