ANNONSE

Kutter arealet fra 8000 til 342 kvadratmeter med nytt omnikanalkonsept

Kutter arealet fra 8000 til 342 kvadratmeter med nytt omnikanalkonsept
(Illustrasjon: MQ)
Netthandel

Kleskjeden regnes som et av Nordens fremste omnikanal-konsepter. Nå lanserer de sin første online flagship store.

ANNONSE

MQ regnes av mange som en av Nordens fremste omnikanal-konsepter. Selv omtaler MQ det nye flaggskipet som den første butikken der kjeden syr sammen den moderne butikken med den digitale verden.

- Vårt nye onlinekonsept gjør det mulig å handle direkte via storskjerm eller nettbrett i butikk. I vårt integrerte omnihjørne får kunden også mulighet til å for eksempel klemme og kjenne på noen av våre webeksklusive moteplagg, som kommer å oppdateres i sammenheng med hver nye kampanje. Vår fysiske butikk i Norrlandsgatan er bare 342 kvadratmeter, men gjennom vårt nye onlinekonsept kan vi nå – direkte i butikken – tilby hele vårt sortiment med tusentalls moteplagg som ellers ville oppta 8000 kvadratmeter, sier MQs Omnichannel- og markedssjef Jens Axelsson i en pressemelding.

Det var 25. november at den svenske kleskjeden MQ åpnet sin første online flagship store. Den ble åpnet på Norrlandsgatan 10 i Stockholm. Ifølge MQ vil omnikanal-konseptet bli implementert i resten av MQ-kjeden utover våren.

MQ eies av MQ Holding AB som også eier kleskjeden Joy. MQ har sitt hovedkontor og majoriteten av sine butikker i Norge, men har også en håndfull butikker i Norge.

Del artikkel: