Det ble for en måneds tid siden kjent at den svenske motekjeden Lager 157 utvider virksomheten til Norge, i form av netthandel og fysisk butikk i Oslo sentrum. Dette er første land ut i selskapets ekspansjon.
Netthandelen går live allerede 14.februar denne uken, og en måned senere dukker det opp en Lager 157 butikk i Møllergata i Oslo. For å få oppmerksomheten til nordmennene tar motekjeden nå tre innovative grep.
- Vi trenger å nå ordentlig ut til Norge med vårt sortiment og vår merkevare. Og det gjør vi alle best sammen med våre kunder, kommenterer Stefan Palm, daglig leder og grunnlegger av Lager 157, i en pressemelding.
1.Pre-Launch
Det første grepet blir å sette i gang en før-lansering, der kundene fra og med torsdag denne uken og frem til åpningen i Møllergata får halv pris på deres barnesortiment.
2. VIP
Selskapet vil gi alle sine norske kunder følelsen av å være "VIP", i form av at alle får tilgang til det samme tilbudet. Målet med dette er i følge Lager 157, som omtaler seg selv som jordnære mennesker, å vise hva de står for og hvilke verdier som ligger til grunn.
3. Customer influencers
Det tredje grepet blir å rekruttere tusen "customer influencers", som vil bli sentrale i ekspansjonen.
En kampanje på sosiale medier blir satt i gang til uka, hvor personene skal hjelpe motekjeden med å spre nyheter rundt Lager 157s åpning i Norge. Som takk for hjelpen får influencerne handle hele sortimentet for halv pris under hele måneden hvor før-lanseringen pågår.
- Ingen andre er så dyktige på å nå ut som mennesker som lever i våre klær mitt i hverdagen i Oslo og i Norge. Derfor trenger vi deres hjelp og derfor setter vi nå i gang og rekruttere customer influencers, sier Palm.