Vi har tidligere intervjuet Denice Hagen her på Netthandel.no i forbindelse med hennes nettbutikk Petworld.no som er blant landets største nettbutikker innen mat og utstyr til kjæledyr. Butikken omsetter i år for 16-18 millioner kroner. Imponerende, vel vitende om at nettbutikken drives av 20 år gamle Denice Hagen med hjelp fra pappa Jan Erik Hagen.
Denice har imidlertid flere jern i ilden. Hun har en lidenskapelig interesse for interiør, fashion og sosiale medier, og hennes konto @interior123 på Instagram har i skrivende stund 1,4 millioner følgere! Denice er usikker på hvor mye trafikk og omsetning denne enorme tilhengerskaren vil gi hennes nye nettbutikk med samme navn, Interior123.com. De siste dagene har hun hatt nedtelling på Instagram:
Artikkelen fortsetter under bildet. Klikk for å forstørre.
Bildet viser Interior123 på Instagram med tydelig nedtelling til lansering. Klikk for å forstørre,
- Jeg er veldig spent, særlig på trafikk og konverteringsrate. 5000 besøk første dagen er kanskje ikke usannsynlig. Nei, kanskje vi kan klare 10 000 besøk. Om vi klarer det, vil jeg nok være ganske fornøyd. Jeg er veldig usikker på hvor mye vil omsette for. Jeg tør ikke å håpe på så mye. Kanskje vi kan klare et par millioner kroner i omsetning i år, sier Denice beskjedent.
I motsetning til Petworld.no som kan kjøpe inn produkter fra sine leverandører med leveringstid på under én uke, så er det langt mer krevende å kjøpe inn interiørprodukter. Leveringstiden kan variere fra én til seks måneder. Denice tror at de skal klare seg greit nå i starten, selv om det er en sjanse for at de undervurderer salget og lagerhyllene tømmes.
- Vi har noen reserveplaner. Vi har alliert oss med noen leverandører som kan levere veldig raskt. I verste fall får vi kjøre rundt i Europa og handle inn varer, humrer Denice.
Foruten mye gratis trafikk gjennom egen Instagram-konto, har bildedelingsnettverket også gitt den unge gründeren viktig kunnskap om hva slags produkter de potensielle kundene liker. Denne innsikten har vært nyttig når hun har valgt sortiment i nettbutikken. Det blir også en egen likefunksjon og mye fokus på inspirerende bilder, inspirert av Instagram.
- Interior123 blir en annerledes nettbutikk. Det er også en inspirasjonsside, der vi for eksempel har vært opptatt av å ta bilder av produktene i et miljø.
I første omgang lanseres nettbutikken kun med levering i Norge. Målet er å raskt gå inn i flere markeder.