I august skrev vi om Get Inspired som nettopp hadde født Sportykids. Den gang rådet optimismen i Trodnheim der nettbutikker holder til.
– Vi startet opp Sportykids i august i fjor og gjorde et helhjertet forsøk. Men det er kostbart og tidkrevende å starte opp fra scratch, samtidig som barneklær er et svært krevende marked med veldig prisbevisste kunder, sier Silje Landevåg som eier og driver Get Inspired og den snart nedlagte nettbutikken til Adressa.no.
Landevåg understreker at Sportykids ikke er konkurs, men at det er en styrt avvikling. Nå vil Silje sammen med sin bror Sindre Landevåg heller fokusere fullt og helt på Get Inspired som går så det suser og i fjor hadde en omsetning på 47 millioner kroner.
På sine Facebook-sider skriver Sportykids følgende:
«Det er med tungt hjerte å melde at vi har tatt en avgjørelse om å avvikle SportyKids. Det er svært ressurs- og tidkrevende å drive nettbutikk, og markedet på barneklær har vært utfordrende. For å kunne håndtere den enorme veksten til Get Inspired har vi bestemt oss for å vie all oppmerksomheten der i tiden fremover. Noen ganger må man ta vanskelige, men nødvendige valg for å nå sine mål».