Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Leken utfordring lokker ham fra norskeid kraftfôr i Sverige til dukker og bamser i Danmark

Leken utfordring lokker ham fra norskeid kraftfôr i Sverige til dukker og bamser i Danmark
Per Sigvardsson forlater Fellskjøpet-eide Granngården for å ta fatt på en ny utfordring som konsernsjef for danske Top-Toy som styrer Toys R´Us og BR Leker i Norden.
Foto: Granngården/pressebilde
Bjørn Skomakerstuen

Om den nye jobben blir en lek vil tiden vise. Men Per Sigvardsson er klar for å ta over sjefsrollen i det danske leketøyselskapet Top-Toy.

ANNONSE

Danske Top-Toy er ingen liten aktør på den nordiske leketøysfronten.

De styrer blant annet kjedene BR Leker og Toys R´Us i Norge.

Årsomsetningen for Top-Toy i Norden ligger på drøyt 4,9 milliarder kroner.

Fra elektro og kraftfôr

Per Sigvardsson er heller ingen hvem som helst.

Han har blant annet en solid bakgrunn som administrerende direktør for Elgiganten i Sverige og senere som nordisk sjef for Elgiganten/Elkjøp Nordic.

Siden august 2015 har han styrt Granngården, Sveriges motsats til norske Felleskjøpet, som i fjor sommer kjøpte Granngården for 410 millioner svenske kroner for å sikre seg en enda bedre posisjon.

Søker lykken blant leker

Nå er han klar nye utfordringer og søker lykken blant leker.

- Jeg elsker utfordringer. Granngården var en utfordring, og dette blir neste steg for meg, sier Sigvardsson til Market.se.

Han sier videre at leketøysbransjen står overfor enorme utfordringer i forhold til en stadig økende bransjeglidning og stadig sterkere press fra netthandelen.

Han er sikker på at flere nasjonale og internasjonale aktører vil komme enda sterkere digitalt.

Sigvardsson har som mål at Top-Toy skal bli en solid og ledende omnikanal-aktør som skal ta de ventende utfordringene på stark arm.

Utviklingsstopp er første steg mot døden

På spørsmål om hva han tar med seg av tidligere erfaringer inn i den nye arbeidshverdagen svarer han følgende:

- Det er tre ting som er viktig. Kultur, digital handel/omnikanal og innovasjon. Dette er utrolig viktig for alle bransjer. Vi må aldri slutte å utvikle oss. Den dagen vi gjør det har vi tatt det første steget mot døden, sier Sigvardsson helt til slutt.

Del artikkel: