90 millioner svenske kroner er summen Babyshop-gründerne Marcus og Linn Tagesson må ut med for å bygge seg litt større.
39 millioner kroner skal betales kontant innen slutten av april neste år, kommer det frem i en pressemelding fra Qliro Group.
Knytter bånd
I avtalen mellom Qliro Group og Babyshop Sthlm Holding AB er det klart at både Babyshop og Lekmer blir partnere til Qliro Financial Services og CDON Marketplace.
Dette er helt i tråd med den utviklingen Qliro Groups administrerende direktør, Marcus Lindqvist, ønsker.
Røde tall krever endring
Økonomisk har Qliro Group i en lengre periode gått med tap.
Fjorårets underskudd var på 86,6 millioner svenske kroner. Dette er likevel en kraftig forbedring fra 2015 da de endte med 123,8 millioner svenske kroner i minus.
Tidligere i år strammet administrerende direktør Marcus Lindqvist til kranen, og valgte å fokusere hardt på tre felt fremfor å gå veldig bredt.
Målet er å snu den negative trenden.
I fremtiden skal det satses målrettet på Marketplace (CDON), Fashion (Nelly, NLY Man og Members) og Financial Services(Qliro Financial Services).
Dette er ikke det første nedsalget i Qliro Group. I fjor sommer ble hvitevarebutikken Tretti kjøpt opp av danske WhiteAway for 250 millioner svenske kroner.
Oppkjøpet styrker markedsposisjonen
Ekteparet Tagesson styrker med dette sin markedsposisjon ytterligere innen salg av barneklær og barneprodukter. I tillegg til Babyshop.com drifter de også AlexandAlexa.com og Oiidesign.se.
Konsernet omsetter for mer enn 120 millioner euro i året, og har mer enn seks millioner besøk per måned.
Konsernet har mer enn én million aktive kunder i 170 land.
Alle varer som sendes ut kommer fra det helautomatiserte lageret i lagerbyen Jönköping.
Â
Â