Tidligere i juni ble prisen for Årets Nettbutikk utdelt under årets NXT-konferanse, og det var Lindakrem.no som stakk av med den gjeve prisen i sin klasse for omsetning på under 50 millioner kroner. Dette ser dog ikke ut til å være de eneste gode nyhetene Linda Johansen har å glede seg over.
I en artikkel om kosmetikkgründeren skriver DN at Linda Johansen Concept i løpet av årets seks første måneder har en omsetning på nærmere 18 millioner kroner - til sammenligning med 2018 hvor selskapet hadde en omsetning på over 21 millioner kroner for hele året.
– Vi har nå doblet omsetningen i første halvår sammenlignet med samme periode i fjor. Dermed ligger det an til en dobling for året, med samme resultatgrad som vi hadde i 2018, forteller daglig leder i Linda Johansen Cosmetics, Timm Wold, til DN.
Les også: Disse vant netthandelsprisene 2019
Omsetter sminke for én million kroner hver måned
Wold forteller videre til DN at selskapets satsning på sminke i år har satt fart på salget, og at de har omsatt sminke for én million kroner hver måned siden januar i år. Han forteller også at han ikke ser noen grunn for at de ikke skal passere 40 millioner kroner i omsetning i 2019.
- Vi har som mål å nå en omsetning på 60 millioner kroner i 2020, forteller Wold til DN.