Motekjeden har i løpet av de siste årene opplevd en enorm økning i mobilkjøp.
Det resulterte i en egen app for å bedre kjøpshverdagen for kundene som sverger til mobilen. Denne uken ble appen lansert i Norge og Sverige.
- Antall kunder som handler via mobil vokst med en eksplosjonsartet fart de siste årene. Appen kommer til å bli en sentral brikke i det å kunne tilby en inspirerende og brukervennlig handleopplevelse for våre kunder. I utviklingsfasen har vi fått mange positive tilbakemeldinger fra pilot-brukerne. Vi er spent på hvordan appen blir mottatt av kundene, sier prosjektleder Linda Johansson, i en pressemelding.
Omnikanalvennlig
Den nye Lindex-appen tilbyr flere omnikanal-funksjoner.
Med telefonen kan man blant annet scanne produkter i en fysisk butikk for å få mer informasjon om tilgjengelighet i butikk eller produktinformasjon.
Ved bruk av appen kan kundene begynne et kjøp i appen og eventuelt sluttføre handelen i en fysisk butikk.
Andre viktigge funksjoner er Instagram-integrasjon, inspirasjons-feed og ordrehåndtering.