Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Lite buhu hos Boohoo.com

Lite buhu hos Boohoo.com
Sammen med Asos er Boohoo.com to av de store innen nettmote i Storbritannia.
Bilde: Skjermdump
Bjørn Skomakerstuen

Et spesifikt varemerke er med på å trekke vekstprognosene opp fra 60 til 80 prosent for det britiske nettselskapet.

ANNONSE

De fleste i Norden er kjent med tyske Zalando. Færre kjenner til britiske Asos - mens enda færre kjenner til britiske Boohoo.

Fellsnevneren for de to britiske nettstørrelsene er at de begge kniver med Zalando om nettmote-hegemoniet i Europa.

Vekstøkning

Bloomberg meldte nylig at Boohoo tydeligvis er i flyten etter å ha justert opp vekstprognosene i år fra 60 til 80 prosent.

Det er særlig undermerket PrettyLittleThings som er den store driveren. Dette spesifikke merket forventes å ha en vekst på hele 150 prosent inneværende år.

Fra perioden mars til august i år, som er selskapets første halvår i det avvikende regnskapsåret, omsatte Boohoo for nesten 2,8 milliarder norske kroner.

Den største er overlegent størst

De er likevel lysår unna Zalando.

Fra januar til juni i år omsatte den tyske motegiganten for drøyt 19,3 milliarder norske kroner.

Det tilsvarer en omsetningsvekst på drøyt 21 prosent.

Boohoo, som er børsnotert, kan sammen med eierne glede seg over at aksjekursen har steget med nesten 80 prosent i løpet av 2017.

Del artikkel: