I sin satsning på omnikanal kan netthandelen Lyko meddele at de nå lanserer et nytt system for sine frisører, som skal skape enda bedre flyt mellom den fysiske og digitale verden.
Kjeden tilbyr butikk og salong i ett, samt nettbutikk med sortiment av skjønnhetsprodukter. Sent i høst åpnet selskapet Norges nye flagship-store på Oslo City.
Systemet de nå lanserer går ut på at frisørene skal få provisjon på produktene frisørkundene kjøper online, inntil tre dager etter behandling. Dette er et nytt steg i deres ambisjon om å viske ut grensen mellom det fysiske møtet og det digitale kjøpet.
Ekte omnikanal-følelse
Gjennom Lykos bookingssystem kan en behandling i salongen kobles til kjøp på Lykos nettsider, og frisørene kan på denne måten få provisjon ved kjøp online, på lik linje som de ville fått dersom kunden handlet direkte i salongen.
Lyko tilbyr også eksterne frisører mulighet for provisjon, dersom de slutter seg til Lyko Booking.
- Om kunden ikke hadde hatt det fysiske møtet med vår frisør og fått råd og tips om produkter, hadde kanskje aldri online-salget skjedd. Vi vet at det fysiske møte har en viktig rolle i kundereisen og nå kan vi også gi frisørene betalt for den delen av jobben, sier daglig leder i Lyko, Richard Lyko, i en pressemelding, og fortsetter:
- På denne måten binder vi sammen det fysiske møtet med det digitale og skaper en ekte omnikanal-følelse.