Nettbutikken Kolonial.no fikk mye oppmerksomhet da de i 2014 inngikk et samarbeid med Reitangruppen, noe som sikret dem en rekke utleveringssteder i Stor-Oslo.
I januar i år så nok et liknende konsept dagens lys da Marked.no åpnet dørene.
Marked.no hadde ved oppstart ett utleveringspunkt i Oslo (Ullevålsveien/Kirkeveien). Nå utvider Marked.no ørlite grann. Fra å ha hatt ett hentepunkt sentralt plassert i Oslo, utvider de nå kapasiteten til tre såkalte «drive thru»-hentepunkter. Akkurat som hos Kolonial.no er det gratis å hente varene på deres utleveringspunkter. Varene kan også leveres rett hjem mot et leveringstillegg.
I Oslo og Akershus
De to nye hentepunktene til Marked.no ligger på Økern i Oslo og Fjellhamar i Lørenskog kommune i Akershus.
Konseptetet innebærer at du enkelt og greit kjører til hentestedet, hvor en ansatt vil finne frem din bestilling og bære den inn i bilen for deg. Enklere blir det ikke for dem med dårlig tid og andre prioriteringer i hverdagen. Og som sagt; det koster ingenting når du selv gjør jobben med å komme deg frem til hentepunktet.
Marked.no er en millionsatsing med flere kjente aktivt inne på investeringsfronten. Det er selskapet Marked Gruppen AS som står bak matsatsningen. Selskapets tre viktigste eiere er Komplett, der Stein Erik Hagens Canica Invest er største aksjonær, og investeringsselskapene Sundt og Klaveness Marine.
Sterk konkurranse
Men Marked.no får sterk konkurranse fra Kolonial.no som samarbeider med Rema 1000. Det gir seg utslag i at nettbutikken har full tilgang til Remas sortiment og nettverk.
Les også: Kolonial.no rigger seg for omsetning på 700 millioner
Kolonial.no har allerede en avtale med Statoil Fuel & Retail om hentepunkter, og de har også inngått en lignende avtale med både Shell og Shell 7-Eleven. Per i dag har de hentepunkter på 26 forskjellige steder i Oslo og Akershus.
Ett sted begge selskapene broderlig må dele plass, er på Statoil Økern.
Kolonial.no har via avtalen med Reitangruppen ikke bare sikret seg god distribusjon, men også tilgang til Rema 1000 sine egne merkevarer og innkjøpsbetingelser. Nå får de konkurranse fra Marked.no.
Foto: Kolonial.no.
(Hovedfoto: Marked.no)