Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Med økt netthandel må kjente merkevarer bygge flaggskip-butikker - 

Med økt netthandel må kjente merkevarer bygge flaggskip-butikker - 
Hugo Boss er en av de store aktørene som har etablert seg i Oslo-sentrum den siste tiden og bidratt til å presse opp husleieprisene.
Foto: eHandel.com
Ole Martin N. Evensmo

Med økt netthandel må de store kjente merkevarene ta grep. Løsningen har blitt store butikker med svært sentral beliggenhet. Mindre norske aktører tvinges nå ut av Oslos paradegate.

ANNONSE

Det eksklusive jeansmerket Jacob Cohen og italienske Montcler åpner snart butikker i Oslo sentrum og flere store aktører har nå signert leiekontrakter samme område. Det ryktes også at Chanel skal åpne butikk i Oslo. 

I tillegg bygger jo Hennes & Mauritz en gigantisk flaggskipbutikk i TV 2s gamle lokaler i Karl Johans gate.

Store butikker sentralt plassert har blitt de kjente merkevarenes motsvar på den økende netthandelen, sier Remi N. Olsen, leder for detaljhandel i Akershus Eiendom til Finansavisen.

- Disse butikkene fungerer som utstillingsvindu til netthandelen, samtidig som de skal gi en bedre kjøpsopplevelse. Når H&Ms flaggskipbutikk åpner får vi se en riktig og internasjonal utgave av konseptet og konsumentene får en helt annen opplevelse av H&M.

Eiendomseksperten tror de store internasjonale aktørene vil overta de beste beliggenhetene i Oslo.

- Mange lokale og nordiske merker har ikke hatt marginene til å henge med på den utviklingen. Vi tror vi vil se flere internasjonale merker i og rundt Karl Johan, mens en god del av de nordiske vil etablere seg i Bogstadveien og Hegdehaugsveien, sier Olsen.

Han forteller at da Michael Kors etablerte seg i Oslo i fjor inngikk de en husleieavtale med en husleieavtale på nærmere 25 000 kroner per kvadratmeter.

Del artikkel: