Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE
Ole Martin N. Evensmo

Miinto.no har passert 100 millioner kroner i omsetning i 2014. Totalt har nettbutikken økt omsetningen med 42 prosent mot samme periode i fjor.

ANNONSE

For de som ikke kjenner til Miinto.no så det en samling fysiske butikker som sammen tilbyr sine varer i én nettbutikk. Butikkene på den danskeide markedsplassen har hittil i år omsatt for over 100 millioner i Norge, hvilket er en økning på 42 prosent i forhold til samme periode i fjor.

Totalt omsatte Miinto i 2013 for 125 millioner kroner i Norge.

Nettbutikken er først og fremst kjent for sin satsing på mote, men de har nå også fått inn flere interiør- og sportsbutikker i sin portefølje. Totalt har nettbutikken over 50 000 varer i sitt sortiment.

- Vi har brukt mange timer, dager og uker på å optimalisere miinto.no for forbrukeren. Vi er slett ikke ferdige, men dette begynner virkelig å gi resultater nå. Samtidig må vi rose våre samarbeidspartnere, butikker og brands for virkelig å utnytte det potensialet vi har liggende foran oss via miinto.no. Vi hadde store ambisjoner i 2014 om å fortsette den vekst vi hatt de tre foregående år. De store investeringene vi har gjort både siste år og i år har bidratt kraftig til veksten, sier administrerende direktør og partner Jake Petersen i en pressemelding.

Miinto trekker frem butikken By Malene Birger i Hegdehaugsveien i Oslo som en av de som nå opplever vekst på nett.

- Jeg tror noe av grunnen til at By Malene Birger Hegdehaugsveien har hatt en økning på Miinto.no er at flere av våre kunder har kjennskap til at vi selger på Miinto.no, samt at fokuset på netthandel har økt en del det siste året. Vi har også et utrolig stort utvalg av By Malene Birger på Miinto og flere kunder vet at de kan finne mye fra oss på en og samme nettportal. Det er viktig for oss å yte like god service på nett som i butikk selv om vi ikke fysisk møter kunden, sier Merete, daglig leder By Malene Birger Hegdehaugsveien.

Del artikkel: