Miinto går nå inn i Polen. Selskapet har i flere år satset tungt i Norge og nå står altså Polen og deres 38 millioner innbyggere for tur. Det skriver Fashionforum.dk.
I første omgang vil Miintos polske versjon inneholde moteprodukter fra lokale, polske high end-designere, men det utelukkes ikke at også skandinaviske merkevarer etter hvert vil finne veien til Polen.
At det ble nettopp Polen som nå får besøk av Miinto var kanskje ingen stor overraskelse. I fjor fikk selskapet inn den offensive retail-kongen Anders Holch-Povlsen på eiersiden og det ble da uttalt at selskapet har ambisjoner om tilstedeværelse i hele Europa.
I tillegg har Miinto allerede i lengre tid jobbet med polske utviklere.
- Vi har allerede vår utviklingsavdeling sittende i Polen, og nå har vi utvidet med en driftsavdeling, som er dedikert til miinto.pl. Jeg har selv møtt mange av de lokale designerne, og det blir spennende å hjelpe dem til økt salg via Miintos plattform, Miinto-sjef Konrad A. Kierklo til Fashionforum.dk.
Noe av det som skiller Miinto fra mange andre nettbutikker på markedet er at de i hovedsak henvender seg til mindre aktører som ikke har ressurser til å storsatse på nett, men i stedet eller i tillegg selger sine produkter via Miinto som slik sett fungerer som en markedsplass.