Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Mindre omsetning for første gang - skylder på økende netthandel - lanserer revansjeplan

Mindre omsetning for første gang - skylder på økende netthandel - lanserer revansjeplan
Ullared
Magnus Hjelle

Boris Lennerhov: - Det er ingen quick fix, men det må skje ting. Den administrerende direktøren så Gekås Ullared tape en prosent i omsetning i fjor. Resultatet falt fra 377 millioner svenske kroner i 2016 til 339 millioner i 2017.

ANNONSE

Lavprisvarehuset som ikke ønsker å satse på netthandel, men som satser på hjemleveranse, tapte for første gang omsetning i fjor. Et tap som administrerende direktør Boris Lennerhov mener er udramatisk. Samtidig må noe gjøres. 

Må sparke ansatte

Til Market.se sier Lennerhov at de må sparke ansatte.

- Vi tapte ikke dramatisk, men kostnadene synker ikke om vi ikke sier opp noen ansatte. Da blir det et antall millioner mindre på siste linjen. 

Han gir skylden for det historiske tapet til mangel på nyheter i og rundt varehuset kombinert med den voksende netthandelen, men mener at de ikke påvirkes i stor grad.

Gjør tiltak

Lennerhov peker på den tidligere eHandel.com-omtalte utvidelsen av salgsarealet, salg av hagemøbler og hjemleveranser som tre av de andre tiltakene for å vinne tilbake det tapte salget.

I tillegg skal de få større kundevogner og utvide deres tilsluttede camping med 300 sengeplasser. 

Til tross for nedgangen i fjor, merker Gekås Ullared i år at pilen peker oppover. 

- Vi ligger tre prosent opp sammenlignet med forrige år med en bra utvikling i april og mai.

Avslører planer om ytterligere utviding av salgsareal

I 2019-2020 skal varehuset vokse enda mer. Da skal det bygges ut 8000 kvadratmeter ekstra og satses på nye sortimentgrupper.

Hvilke sortimentsgrupper dette blir er foreløpig ikke avslørt, men vil bli offentliggjort neste år, sier Boris Lennerhov. 

Del artikkel: