Boozt skal etter sigende ha forberedt dette nye fremstøtet i lang tid.
- Mange av kundene våre har lurt på når vi skal begynne å selge kosmetikk på nett, ettersom de anser det å være neste naturlige steg i opplevelsen og utviklingen av vårt online-varehus, sier Herman Haraldsson, konsernsjef i Boozt, i en pressemelding.
Den nye nettkategorien vil bestå av mer enn 3000 produkter fra rundt 70 internasjonale og skandinaviske merker.
En voksende kategori
Sminkesalget i Norge er i vinden om dagen.
Tall fra Kosmetikkleverandørenes Forening viser at sminkesalget i Norge økte med ni prosent i volum - og syv prosent i verdi - i fjor. Make up Mekka i Oslo er en av aktørene som merker dette.
I fjor opplevde de en omsetningsøkning på intet mindre enn 94 prosent.
De formelig sminker seg til suksess med egen merkevare.
Fjerde største nettkategori i Norden
Ifølge PostNord er kosmetikk- og skjønnhetsprodukter den fjerde største online-kategorien i Norden.
Sminkerelaterte produkter står for 19 prosent av alle transaksjoner i Norden.
I Sverige er tallet så høyt som 25 prosent.
Ifølge Euromonitor utgjorde nettsalg av skjønnhetsprodukter (Beauty and Personal Care) i Norden bare 11 prosent av det 56 milliarder svenske kroner, store markedet.