Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Motekjempe hiver seg på vekstkategori - begynner å selge sminke på nett

Motekjempe hiver seg på vekstkategori - begynner å selge sminke på nett
Den dansk-svenske moteportalen tilbyr mer enn bare fjonge og tidsriktige moteklær.
Bilde: Maria Morri/CC BY-SA 2.0)
Bjørn Skomakerstuen

Salgspilene for skjønnhet på nett peker oppover. Det har også den dansk-svenske motekjempen fått med seg.

ANNONSE

Boozt skal etter sigende ha forberedt dette nye fremstøtet i lang tid.

- Mange av kundene våre har lurt på når vi skal begynne å selge kosmetikk på nett, ettersom de anser det å være neste naturlige steg i opplevelsen og utviklingen av vårt online-varehus, sier Herman Haraldsson, konsernsjef i Boozt, i en pressemelding.

Den nye nettkategorien vil bestå av mer enn 3000 produkter fra rundt 70 internasjonale og skandinaviske merker.

En voksende kategori

Sminkesalget i Norge er i vinden om dagen.

Tall fra Kosmetikkleverandørenes Forening viser at sminkesalget i Norge økte med ni prosent i volum - og syv prosent i verdi - i fjor. Make up Mekka i Oslo er en av aktørene som merker dette.

I fjor opplevde de en omsetningsøkning på intet mindre enn 94 prosent.

De formelig sminker seg til suksess med egen merkevare.

Fjerde største nettkategori i Norden

Ifølge PostNord er kosmetikk- og skjønnhetsprodukter den fjerde største online-kategorien i Norden.

Sminkerelaterte produkter står for 19 prosent av alle transaksjoner i Norden.

I Sverige er tallet så høyt som 25 prosent.

Ifølge Euromonitor utgjorde nettsalg av skjønnhetsprodukter (Beauty and Personal Care) i Norden bare 11 prosent av det 56 milliarder svenske kroner, store markedet.

Del artikkel: