Teamet i det raskt voksende moteselskapet NA-KD styrkes opp med fire nyansettelser, hentet fra konkurrentene Boozt og Nelly samt bilprodusenten Volvo.Â
Det opplyser vår søsternettside Ehandel.se.
Les også: NA-KD ble lansert for under tre år siden - omsetter nå for én milliard
- Vi har startet året etter planen, både når det gjelder fortsatt omsetninigsvekst og operative forbedringer og innvesteringer. Vi har etablert oss i en bra posisjon på et attraktivt globalt marked, og har sett en økt interesse fra bransjefolk, som vil slutte seg til NA-KD, sier Jarno Vanhatapio, daglig leder og gründer av NA-KD, til Ehandel.se.
Vokser raskt i sosiale medier
Den sterke veksten til NA-KD, som har bikket over to millioner følgere på Instagram, skal i stor grad komme av de mange samarbeidene det svenske selskapet har med anerkjente merkevarer og influencere.
Les også: NA-KDs nye rekord: Over 2 millioner følgere
Dette fÃ¥r Lina Hugestrand, som har bakgrunn fra markedsføring og kommunikasjon i blant annet Volvo, ansvaret for nÃ¥. Samtidig trer Sylwia Wennberg fra Boozt, inn i rollen som innkjøpssjef.Â
Skal sikre langsiktig vekst
I tillegg henter selskapet inn to designere, Sandra Classon og Sophie Frick, til teamet for design og kjøp. Disse har inntil nylig jobbet for den populære nettbutikken Nelly.com, som NA-KD-gründeren selv etablerte i 2003.Â
Les ogsÃ¥: Nelly.com om internasjonal ekspansjonÂ
- Vi er veldig glad for å ønske våre nye lagspillere velkommen, som kommer til å ta NA-KD til neste nivå. Disse rekrutteringene er investeringer i vår langsiktige vekst, ettersom vi fortsetter å jobbe hardt for å holde oss over kurven i en voksende industri, sier Jarno Vanhatapio.