Hverken NA-KDs vekst eller popularitet på sosiale medier kan sies å ha dabbet av med tiden. Nå rapporterer vår søsternettside Ehandel.se at den svenske moteaktøren har nådd over to millioner følgere på Instagram.
- Det føles fantastisk at vi hver dag når og inspirerer så mange personer rundt om i verden. Nå har vi en av de mest populære kontoene blant moteselskaper i Europa. Vi bruker ikke alt for mye tid til å feire, men vi ser allerede frem mot vårt neste mål; å nå tre millioner følgere, sier Evan Thomas, Sosial Meia Director på NA-KD, til Ehandel.se.
Les også: NA-KD gründeren fra null til 215 millioner på halvannet år
Prøver seg frem
I følge NA-KD må man som selskap ha koll på at Instagrams algoritmer ofte forandres, og at hva som fungerer kan variere fra dag til dag. Den svenske netthandelens strategi er å lene seg på sine data og stadig teste nye ting, som for eksempel hvilke tider innleggene bør postes.
- Vårt team holder naturligvis også oversikten over våre konkurrenter og lærer av deres feilgrep. Vi setter opp mål på lang sikt og bryter dem senere ned i tydelige daglige oppgaver som vi kan måle, forklarer Evan Thomas, og legger til at det hele i bunn og grunn handler om å ha et tiltalende innhold. Når vi deler vår fantastiske mote kommer kundene automatisk.
- Hva har fremgangen på Instagram betydd for NA-KD som selskap?
- Instagram er bare en av mange kanaler vi bruker til markedsføring, men mange kunder oppdager NA-KD via Instagram og ulike influencers. Det er en utmerket plattform for å bygge en merkevare, og det er plassen der vår målgruppe tilbringer en stor del av sin dag.