Få bransjer er vel så egnet for nettsalg som erotikkbransjen.
Hos Kondomeriet solgte de sexleketøy og andre erotikkprodukter for 102 millioner kroner, med et driftsresultat på 12 millioner kroner. Omtrent halvparten av denne omsetningen gikk via nettbutikken, resten via kjedens ti fysiske butikker.
- En blanding av anonymitet og tilgjengelighet er viktig for kunden. Selv om åpenheten er større, er sex fremdeles privat, sier Bente Helstad til Finansavisen.
Det er selvsagt ikke bare Kondomeriet som opplever god vekst på nett. Kondomeriet møter konkurranse fra blant annet norske Nytelse.no, samt en rekke utenlandske aktører, uten at det synes å bekymre Helstad nevneverdig.
- Vi ser noe konkurranse fra utlandske nettbutikker, men det er bare sunt for oss, sier Helstad.
Største eier i Kondomeriet er tyske Consipio Holding med 80 prosent av aksjene. Kjededirektør Bente Helstad eier selv 10 prosent.